Polsko-Chińskie Forum Współpracy zorganizowało w ostatni poniedziałek 4 kwietnia br. spotkanie B2B, dotyczące wprowadzenia polskich produktów na rynek chiński. Do udziału w spotkaniu Stowarzyszenie zaprosiło przedstawicieli flagowych polskich producentów żywności z różnych sektorów. Stronę chińską reprezentował wieloletni partner Stowarzyszenia, strefa przemysłowa z prowincji Hebei, Zhongjie Hi-Tech Zone. Zhongjie Hi-Tech Zone rozszerza swoją działalność o sprzedaż e-commerce i podkreśla bardzo duży potencjał polskich produktów wysokojakościowych, planując ich import do Państwa Środka. Ponadto, obecna była firma Hongjin Global Group, działacz e-commerce w Chinach. Celem spotkania było przybliżenie rynku e-commerce w Chinach liderom polskiego przemysłu spożywczego i udostępnienie możliwości wejścia na chiński rynek.

Spotkanie rozpoczęło słowo wstępne od prezesa Polsko-Chińskiego Forum Współpracy, Bartosza Michalaka. Mówił on o istotnej roli Internetu w dystrybucji produktów w Chinach oraz przybliżył słuchaczom działalność Stowarzyszenia. Następnie głos zabrał Michał Dąbrowski, Członek Zarządu ds. strategii Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. – Promocja polskich flagowych produktów w chińskim Internecie i sprzedaż on-line jest szansą na wybicie się ze swoim produktem w Chinach, zaistnienie w świadomości szerszego grona i zbudowanie międzynarodowej renomy – przekonywał wiceprezes PAIiIZ. Następnie głos zabrali przedstawiciele HGG, przybliżając działalność firmy i jej metody dystrybucji produktów zagranicznych. Po prezentacji miały miejsce spotkania B2B.

 

Spotkanie B2B z branżą spożywczą było jednym z wielu organizowanych przez Polsko-Chińskie Forum Współpracy. Zapraszamy gorąco do kontaktu w sprawie kolejnych!

Mail: office@chpcf.pl

Tel.: 0048 729 383 788

 


 

E-commerce w Państwie Środka rośnie o ponad 20% rocznie, a w niektórych sektorach (jak żywność), jego wzrost sięga nawet do 50%. W 2013 r. Chiny prześcignęły USA w wielkości handlu on-line, a w 2014 r. chińscy internauci wydali na zakupy w sieci 1,3 biliona RMB co jest wartością o 70% większą niż w 2009 r. Do 2019 r. wartość segmentu e-commerce w Chinach osiągnie wartość 1 bln dolarów. Chiński rynek e-commerce przeszedł w ostatnich latach ogromną transformację z dominującego modelu c2c do modelu b2c. Najpopularniejszy przed laty portal Taobao, który był niemal synonimem kupowania przez Internet, między 2009 r a 2012 wzrósł o ok. 65%, jednak w tym samym okresie czasu platformy typu b2c zaliczyły wzrost o 160%. W 2010 r. model c2c (czyli głównie Taobao) odpowiadał za przeszło 85% rynku, podczas gdy w 2014 udział ten spadł do ok. 58%, a jeżeli trend spadkowy się utrzyma, to 2017 r. model c2c spadnie poniżej 50%. Wartość transakcji w sektorze żywności dwa lata temu wyniosła ponad 20 mld zł. Dla porównania w Polsce był to zaledwie 1% tej kwoty. Obecnie aktywność nabywcza w tym segmencie sprzedaży jest dwukrotnie wyższa. Wg prognoz z roku 2014r., do 2020 r. rynek e-commerce w Chinach będzie większy niż suma wszystkich rynków takich jak: amerykański, brytyjski, japoński, francuski i niemiecki.

20160404_101736

20160404_101243

12909689_1059630020764592_3639440284177307192_o


Kategorie: Konferencje , news , slider

Tagi: , , , , , , , , , , ,