W poniedziałek, 4 kwietnia br., Stowarzyszenie będzie gościć przedstawicieli strefy przemysłowej Zhongjie Hi-Tech Zone, z którą współpracujemy już blisko 2 lata. Wraz z nimi przyjadą przedstawiciele firm e-commerce działających w Chinach, którzy są zainteresowani wprowadzeniem polskich produktów na rynek chiński poprzez bardzo przyszłościowe i niezwykle popularne w Chinach platformy internetowe.

W związku z powyższym, Polsko-Chińskie Forum Współpracy organizuje konferencję, na którą zaprasza wszelkich przedstawicieli przedsiębiorstw zainteresowanych wejściem ze swoimi produktami na rynek chiński.

Przedsiębiorstwa chętne do udziału prosimy o kontakt. Serdecznie zapraszamy!

Mail: office@chpcf.pl

Tel.: 0048 729 383 788


 

E-commerce w Państwie Środka rośnie o ponad 20% rocznie, a w niektórych sektorach (jak żywność), jego wzrost sięga nawet do 50%. W 2013 r. Chiny prześcignęły USA w wielkości handlu on-line, a w 2014 r. chińscy internauci wydali na zakupy w sieci 1,3 biliona RMB co jest wartością o 70% większą niż w 2009 r. Raport Forrester Research dostarcza bardzo interesujących wniosków prognozując, że do 2019 r. wartość segmentu e-commerce w Chinach osiągnie wartość 1 bln dolarów. Chiński rynek e-commerce przeszedł w ostatnich latach ogromną transformację z dominującego modelu c2c do modelu b2c. Najpopularniejszy przed laty portal Taobao, który był niemal synonimem kupowania przez Internet, między 2009 r a 2012 wzrósł o ok. 65%, jednak w tym samym okresie czasu platformy typu b2c zaliczyły wzrost o 160%. W 2010 r. model c2c (czyli głównie Taobao) odpowiadał za przeszło 85% rynku, podczas gdy w 2014 udział ten spadł do ok. 58%, a jeżeli trend spadkowy się utrzyma, to 2017 r. model c2c spadnie poniżej 50%. Wg firmy LongMarch Partners wartość transakcji w sektorze żywności dwa lata temu wyniosła ponad 20 mld zł. Dla porównania w Polsce był to zaledwie 1% tej kwoty. Obecnie aktywność nabywcza w tym segmencie sprzedaży jest dwukrotnie wyższa. Wg prognoz KPMG z roku 2014r. wynika, że do 2020 r. rynek e-commerce w Chinach będzie większy niż suma wszystkich rynków takich jak: amerykański, brytyjski, japoński, francuski i niemiecki.

 


Kategorie: Konferencje , news

Tagi: , , , , ,